,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. július 17., kedd

MÁLNÁS TEJBERIZSDESSZERT








  A saját málnatermésből  ma, kb 1/2 kg-ot tudtam leszedni. Több is lett volna, ha közben nem szemezgetek belőle, lassan már leérik, meg a darazsak is nagy számban dézsmálják. Mit is csinálhatnék ebből a szép málnaszemekből? Sütni nem akartam, de lefagyasztani sem . A fiam már régóta emlegeti, hogy mikor készítek tejberizst, mert nagyon szereti. Hát eljött az alkalom, hogy  egy finom málnás desszertet készítsek.
          

ELKÉSZÍTÉS    

 A tejberizst megfőztem: 1 liter tejhez kb 1,5 dl rizs öntöttem, ízesítettem cukorral, vaníliáscukorral, belereszeltem egy narancs héját és beletettem 5 dkg vajat, meg egy csipetnyi sót. Kis lángon, állandó kevergetés mellett készre főztem.
A málnából vagy 20 szemet felretettem, a többit  botmixerrel pürésítettem és átszűrtem,  a magok miatt.  Egy lábosba feltettem főzni, adtam hozzá cukrot-ízlés szerint-.  Egy kevés vízben elkevertem 1 kk étkezési keményítőt s hozzá öntöttem a málnaszószhoz, jól elkevertem és forraltam pár percig, ekkora már jól besűrűsödött. Hagytam kihűlni.
 A poharak aljára tettem a rizsből, erre került a szósz és hűtőbe tettem dermedni kb negyedórára. Ezután betakartam a szószt a rizsréteggel, tetejét pedig kiraktam a félretett málnaszemekkel.



JÓ ÉTVÁGYAT!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése