,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. november 23., péntek

ALMÁS - DATOLYÁS PÁRNA



Már régebben elakartam készíteni ezt csodás sütit, de akárhányszor megvettem a datolyát, mindig benassoltuk. Na de most nem volt ideje a kamrában állni, ahogy hazajöttem a vásárlásból, azonnal el is készítettem. A leveles tésztával nem kellett bajlódni, mert tekercset vettem, a datolya meg magozott volt - így csak az almákat kellett megpucolni. Gyors, egyszerű és nagyon finom, azt hiszem karácsonykor egyike lesz az ünnepi sütiknek- és tripla adagban.




HOZZÁVALÓK

-  1 tekercs vagy mirelit leveles tészta
- 2 db apró kockákra darabolt alma
- 10 dkg datolya darabolva
- 1 ek vaníliás pudingpor
- cukor, fahéj - ízlés szerint
- 1 tk citromlé
- 1 db tojás - a kenéshez
- olvasztott fehércsokoládé - a tetejére csurgatva

ELKÉSZÍTÉS

A leveles tésztát kitekerjük, ill. kinyújtjuk ( kb 25 x 35 cm ). A többi hozzávalót egy tálban alaposan összekeverjük, majd a tészta egyik felére egyenletesen ráhalmozzuk. A tészta széleit lekenjük felvert tojással, majd hajtsuk rá az üres tésztafelet és nyomkodjuk le a széleknél. Tetejét szurkáljuk meg villával és kenjük le  a maradék tojással. Tegyük be a tésztát a mélyhűtőbe kb 10 percre, a sütőt pedig melegítsük elő a tepsivel együtt 180 °C - ra. A tésztát óvatosan emeljük át a forró tepsire és süssük kb 20 percig. 


Ha kihűlt, olvasztott fehércsokoládéval díszítsük.

Forrás : GoodFood magazin 


4 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós, és nem is nehéz elkészíteni, arról nem beszélve, hogy mennyire finom lehet! :) Kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
  2. Hankka!Tényleg gyorsan elkészíthető és nagyon finom,nálunk pillanatok alatt elfogyott, igaz csak egy tekerccsel készült. Kipróbálható még vörösáfonyával is.

    VálaszTörlés
  3. Tegnap már lementettem a receptet ;-)...pont nekem való, gyors és finom. Az almát nem kell megpárolni?

    VálaszTörlés
  4. Csipike!Nem kell párolni, mert ha kisebb kockákra van darabolva szépen megpuhul sütéskor.

    VálaszTörlés