,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. január 29., kedd

CITROMLEKVÁR



Pikánsan keserédes citromlekvárt készítettem.  Nincs benne tartósítószer, csak cukor és maga a gyümölcs. Színe gyönyörű borostyánsárga, íze pedig édesen kesernyés, kellemes citromízzel.


HOZZÁVALÓK
- fél kg citrom
- 80 dkg kristálycukor

A citromokat alaposan sikáljuk meg, vágjuk le róla a zöld kis részt, amivel a gyümölcsök a szárhoz kapcsolódnak. Tegyük kb  l , 5 l lobogó vízbe, forraljuk kb 20 percig , majd szűrjük le. Ismételjük meg még kétszer a műveletet, majd  harmadszor már ne öntsük ki a vizet. Ezalatt az 1 óra főzési idő alatt a citromok szépen megpuhulnak. A citromokat felezzük el a magjait tegyük félre, majd vágdossuk apróbb csíkokra a citrom héját és húsát. 


A főzővízből kb 3 / 4 l -t mérjünk ki és tegyük bele az összedarabolt citromot. öntsük hozzá a cukrot. A magokat pedig egy kis tül zsákocskába tegyük a vízbe, forraljuk fel és kevergessük. Kb 25 - 30  perc múlva kezd  besűrűsödni, ekkor csepegtessünk tányérra egy keveset, hagyjuk hűlni, ha a lekvár ráncosodik akkor már jó az állaga, ha nem akkor még főzzünk rajta. Ha elkészült, vegyük ki a magos zsákocskát és a lekvárt töltsük steril üvegekbe. Zárjuk le és fordítsuk meg kb 15 percre, utána vissza a talpára, és hagyjuk kihűlni. 





10 megjegyzés:

  1. Szia Judit!

    A citrom héja és húsa teljesen szétfő a főzés közben? Kicsit furcsának tartom, hogy a héja is belekerül, bár ilyen kemény héjúval még sosem csináltam lekvárt. Nemrég jött az ötlet, hogy vajon citromlekvár van-e, mert biztos finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  2. Én olaszo.-ban találkoztam vele először, és nagyon ízlett. Egy gasztroújságban találtam rá erre a receptre.A héj teljesen pépessé fő és a kesernyés íz is tompul, mivel cserélődik a főzővíz.
    Egy próbát megér és ha ízlik, jöhet a többi adag.

    VálaszTörlés
  3. én is megcsináltam, nagyon finom lett, csak 3 kisüveg lett belőle, legközelebb dupla adagbol készítek.

    VálaszTörlés
  4. Az aposom hozott egy nap tobb lada citromot az alberletbe kiadott haz kertjebol, ahonnan az alberlok elmentek, igy a nagy citromfa ott maradt tomenytelen mennyisegu hatalmas, vastaghelyu, igen zamatos,illatos, leves citrommal.(En 4 eve Olaszo.-ban elek)Gondoltam, ennyi citromos teat es limoncellot az eletben nem iszunk meg. Valamit kezdeni kell ezekkel a citromokkal.....Rogvest 2 kg citrommal kezdtem, de csak 1,3kg cukrot hasznaltam fel.
    Hat, nem vartam, hogy ilyen finom lesz!!!!!! Csokis szaraz keksszel isteni, de melegen husokhoz is nagyon finom.Sajnos magaban is hamar elfogy.......Az olasz csalad meg sosem csinalt citrom lekvart:(. Mindenkinek nagyon izlett es gyorsan elfogyott a 7 kis uveg lekvar. Most allok neki a kovetkezo 3 kg-nak.
    Egyetlen dolog nem igazan vonz. Ez a tipusu citrm rengeteg magot tartalmaz, igy eleg munkas dolog ezeket elvalasztani a husatol, de a vegeredmeny miatt megeri vele bibelodni:)

    VálaszTörlés
  5. Meyer citrommal Tökéletes!!! Mert a héja vékony, nagyon jórecept!!!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom a citromlekvar kiprobaltam

    VálaszTörlés
  7. Én most megpróbálom.....kivancsi vagyok sokerul e👍💝

    VálaszTörlés
  8. Sikerült..es finom....koszonom a receptet👍💓

    VálaszTörlés
  9. Most készitem szerintem jólessz!!😊😊

    VálaszTörlés
  10. Többször elkèszitettem már! Mindenkinek nagyon ízlik, aki eddig kapott belöle. Nagyon jó recept. Örülök hogy rá találtam a receptre!

    VálaszTörlés