,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. február 28., csütörtök

KAPROS HÚSGOLYÓK



Örök favorit a paradicsomos húsgombóc - de néha talán elszakadhatunk a hagyományostól és készíthetünk valami pikánsabbat,  pl. kapros húsgolyót, finom mártással a tetején. Mivel még nem igazán lehet friss kaprot kapni, a nyáron eltett fagyasztottal készítettem. Reggel gyorsan összekevertem a húsgolyóalapot, letakarva hűtőbe tettem, addig is hagy érjenek össze az ízek és elmentem bevásárolni . . .


HOZZÁVALÓK
- 70 dkg raguhús (fele marha - fele sertéshús )
- 1 fej vöröshagyma
- 1 fej fokhagyma
- 1 tojás
- 1 csokor kapor
- só, bors
- őrölt koriander
-  2 ek zsemlemorzsa

A darálthúst keverjük össze a tojással, a felkockázott vöröshagymával, a zúzott fokhagymával, az apróra vágott kaporral és a zsemlemorzsával. Ízesítsük és hagyjuk állni, majd formáljunk kisebb gombócokat.
Egy teflonserpenyőbe hevítsünk kevés olajat és süssük pirosra a húsgolyókat.

MÁRTÁS
- 2 ek vaj, 1 ek liszt, 1 marhahúsleves kocka, 3 dl víz

A leveskockát oldjuk fel 3 dl forró vízben. Olvasszuk meg a vajat, szórjuk rá a  lisztet, keverjük csomómentesre, majd öntsük fel a leveskockás vízzel. Forraljuk jól össze.
Tálaljuk a húsgolyókat a szósszal és adjunk mellé burgonyapürét.






4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik! Sokáig nem szerettem a kapros ételeket, de mostanában kezdem megkedvelni. Ez mindenképpen kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
  2. Először azt hittem, hogy sima húsgolyók és a mártásban van a kapor, de ahogy olvasom a húsban a kapor. Nagyon pikáns lehet. Ha lesz friss kapor megcsinálom és még a mártásba is teszek kaprot. Legfeljebb a párom nem fog enni, ugyanis utálja ezt a fűszert...Szóval guszta!

    VálaszTörlés
  3. Csiperke, Kriszti!
    Kicsit féltem én is, hogy nemfog a csemetéknek tetszeni,elöször nem is árultam el nekik,hogy kaprot vágtam a fasírtba,de ripsz - ropszra elfogyott:)- tehát ízlett nekik.Én személyszerint imádom a kapros ételeket!

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is a paradicsomos a favorit, de nagyon finom lehet a kapros is, különösen így, mártással és krumplipürével körítve! :)

    VálaszTörlés