,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. július 23., kedd

MASCARPONÉS TEJBERIZS , KÁVÉSZÓSSZAL




  Olaszországban kóstoltam hasonló kávés rizsdesszertet, gondoltam itthon is elkészítem ( az íze és a kinézete alapján ) a nekem megfelelő változatát. Mivel kávérajongó vagyok, nagyon bejön, főleg ha a kávéhoz még egy kis narancslikőrt is löttyintünk.
A tejberizs a hozzá kevert mascarponétól kellemesen krémes állagú lesz, a kávé pedig a narancslikőrben áztatott mazsolával fenséges ízt alkot.
Természetesen a rizs ( risotto ) és a kávé is olaszo. - ból való. 

HOZZÁVALÓK

- 20 dkg risotto rizs 
- kb 1 l tej
- 1 kk vaj
- csipet só
- 1 vaníliarúd kikapart belseje
- 4 ek mascarpone
- kb 4 ek cukor ( ízlés szerint )

KÁVÉSZÓSZ
- egy főzet ( 4 adag ) presszó kávé
- 1, 5  dl narancslikőr
- 5 dkg mazsola
- cukor ( ízlés szerint )
- 1 tojássárgája



- A rizst kb fél l tejben odatesszük főni, hozzáadjuk a vaníliarúd kikapart belsejét, a vajat és a csipet sót is.
- Állandó kevergetés mellett, alacsony hőfokon főzzük puhára, lassanként adagolva hozzá még a maradék tejet.
- Ha megpuhult a rizs, keverjük hozzá a cukrot és a krémsajtot.
- A szószhoz áztassuk be a mazsolát a likőrbe
- Főzzük le a kávét, öntsük egy lábosba és adjuk hozzá az ízlés szerinti cukrot.
- A tojássárgájával keverjük simára, majd  kis lángon sűrítsük be.
- Végül keverjük hozzá a mazsolát a likőrrel együtt.
- A tejberizst szedjük poharakba és öntsük rá a kávészószt.
- Díszítsük pirított mandulapehellyel.











6 megjegyzés:

  1. Én nem vagyok egy kávés tipus, hisz csak capuccinózom, de azzal el tudnám képzelni!!!!Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Hűűűűűű, ez nagyon ott van!!! Fenséges! :-P

    VálaszTörlés
  3. Isteni, nagyon fincsi lehet! :) Gyönyörűek a fotóid! :)

    VálaszTörlés
  4. Eszméletlenül jól néz ki! Párom is nagyon szereti a kávét és a kávés édességeket, úgyhogy lehet, hogy az évfordulónkra meglepem vele :)
    Nagyon szépek a fotóid, nem győzök ámulni rajtuk! :)

    VálaszTörlés
  5. Elkészült capuccinós változatban. Nagyon finom lett, köszi!

    VálaszTörlés